موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

هم‌زمان با روز شهادت حضرت رضا(ع) و باحضور مصطفی فیضی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، آخرین اثر زیبای حسن روح الامین نقاش و مینیاتوریست کشورمان باعنوان«مناظره» به حرم مطهر رضوی اهدا شد .

اهدای جدیدترین اثر حسن روح الامین با عنوان «مناظره» به حرم مطهر رضوی

این اثر با به تصویر کشیدن مناظرات امام رضا(ع) با علمای مختلف ادیان و نشان دادن جایگاه حضرت امام رضا(ع) در مقامی بالاتر ازهمه علمای آن زمان،یکی از زیباترین آثار حسن روح الامین محسوب می شود .
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تقدیم این اثر گرانبها به حرم مطهر رضوی و با تقدیر از هنرمندانی که به نشر معارف شیعی و رضوی اهتمام می ورزند ، خاطرنشان کرد: اینگونه آثار ارزشمند هنری که حض زیارت و حض معنوی را گسترش می دهند موجب نشر و ترویج فرهنگ و مبانی اعتقادی مخاطبان خواهد شد.
 فیضی اظهار داشت :در حوزه فرهنگی اقدامات و فعالیت های متعددی در آستان قدس رضوی صورت گرفته که برگزاری نمایش های آیینی و سایر اقدامات فرهنگی در پیاده راه آیت الله طبسی(ره) از این فعالیت ها است.

رونمایی از اثر فاخر استاد حسن روح الامین با نام مناظره


فیضی اظهار داشت: آستان قدس رضوی در تمام فعالیت های خود توجه به اقشار مختلف ازجمله کودک، نوجوان، جوان و....را مدنظر قرار داده به طوری که یکی ازاین اقدامات ایجاد حسینیه کودک در کنار رواق کودک در حرم مطهر رضوی است تا کودکان و نوجوانان با سیره و فرهنگ رضوی بیشتر آشنا شده ودر این راه گام بردارند تا به این وسیله پیام اهل بیت(ع) از نسلی به نسل دیگر منتقل شود. 
وی به سایر اقدامات فرهنگی آستان قدس رضوی در جهت نشر معارف رضوی از جمله تهیه و توزیع هزاران جلد کتاب عیون اخبارالرضا(ع) برپایی نمایشگاه های فرهنگی وهنری،ایجاد حسینیه و رواق کودک،چهارپایه خوانی و.... اشاره کرد و اظهار داشت: تمام این اقدامات و تلاش ها درجهت ترویج سیره وفرهنگ اهل بیت(ع) و روایات زندگی حضرت رضا(ع) وآشنایی مردم و زائران با سبک و سیره رضوی است.
حسن روح الامین نقاش و مینیاتوریست کشورمان نیز با تشریح اثر هنری جدید خود اظهار داشت: تاکنون دوبار نمونه این اثر خلق شده اما نتوانست پیام معنوی آن را منعکس نماید اما در اثر جدید به جزئیات کار توجه جدی شده است.
 وی افزود: در اثر «مناظره» حضرت امام رضا (ع) بالاتر از سایر علمای ادیان قرارگرفته و تخت مأمون عباسی به صورت کج و درحال سقوط نشان داده شده است که این نمادی از خیانت مأمون عباسی به اسلام و تشیع است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.